lach of sterf

Barbara Ehrenreich over positief denken als vorm van magisch denken, het ontkennen van ‘de realiteit’. Ik ben het met haar eens dat het begrip ‘positief denken’ te vaak gebruikt wordt voor niet al te nobele doelstellingen.

Wat men als positief denken wil bezien laat ik verder over aan de lezer zelf.
Het zegt naar mijn idee veel over hoe een persoon tegen zichzelf, de wereld en de mensheid (de mens in het algemeen) aankijkt.

Over paradoxnl

Man, 53 jaar, Nederland.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op lach of sterf

  1. cassandraclub zegt:

    Wat een goed verhaal van Barbara Ehrenreich. Ik begrijp nu mijn aandrang om slecht nieuws te brengen en dingen uit te leggen veel beter.
    Ik zal dit filmpje ook op mijn blog plaatsen.

Geef een reactie

