RTLZ: Hans De Geus over de dure olieprijs-update

Update
volgens deze RTLZ video is de olieprijs uitgedrukt in Euro’s al bijna net zo duur als de recordprijs uit 2008 [zie eind van de video na het verhaal van Bert van H.]. Verder merkt Hans de Geus naar mijn mening terecht op dat de erg dure olieprijs in 2008 de belangrijkste factor (trigger) was voor de erop volgende recessie,  nog belangrijker dan de financiele crisis!
Einde update


RTLZ: Hans De Geus over de dure olieprijs.

Volgens Hans is de onrust in het Midden-Oosten slechts een bliepje op het radarscherm van een proces dat al langer aan de gang is, namelijk dat de goedkope olie [goedkoop winbare olie] echt op begint te raken…Een “spot on” opmerking!
Ook het niet meer synchroon verlopen van de prijsontwikkeling van koper en olie is naar mijn idee een erg interessante constatering van Hans de G.
Klik op onderstaande link (video heeft enige tijd nodig om te laden) om het verhaal van Hans te beluisteren.
In mijn ogen erg de moeite waard!

En verder zijn naar mijn mening ook beide onderstaande video’s van Hans de G. spot on [Terzijde: Nick “the modern Mystic” toont regelmatig dezelfde informatie over de Amerikaanse arbeidsmarkt zoals die in onderstaande video door Hans gepresenteerd wordt. In een ander artikel zal ik als ik het niet vergeet nog wel eens een stukje schrijven over Nick]: