Jeff Rubin: Piek steenkool in China nabij

Volgens dit artikel uit de hand van Jeff Rubin is de Chinese steenkool_productie_piek nabij.

But the Chinese economy faces an even more daunting
challenge to its coal consumption than transportation logistics.
Domestic coal production is rapidly approaching what even 
the Chinese government acknowledges to be a national 
production peak. At the current extraction rate, China could 
hit that production peak as early as 2015. Once there, most 
estimates show a sharp drop off in the country’s coal 
production beginning around 2020. This is why Beijing is 
considering capping domestic coal production, fearing the 
country is depleting its remaining coal reserves far too 
quickly to sustain future economic growth.

Als het huidige Chinese_steenkool_productie niveau de komende jaren op gelijk niveau blijft [of bedoelen ze het huidige groeitempo waarmee de steenkoolproductie in China toeneemt?], zal naar verwachting al vanaf het jaar 2015 de Chinese steenkoolproductie niet meer verder opgekrikt kunnen worden. Vanaf het jaar 2020 wordt een snelle ineenstorting van de Chinese steenkool productie verwacht…
China zal steeds meer steenkool uit de rest van de wereld moeten gaan importeren om aan haar enorme vraag te blijven voldoen.
Het zal heel erg lastig worden.

De prijs van steenkool zal, zolang de wereldeconomie het toelaat, nog duurder worden dan deze nu al is…

In het artikel wordt ook nog gerept over de sterk toenemende vraag naar steenkool in India en de vlucht naar steenkool in verband met de extreem hoge olieprijzen.

This policy shift has sent Chinese coal companies 
scouring the world looking for new coal reserves. 
They have already spent $21-billion on overseas coal 
acquisitions.

As the largest coal producing country starts thinking 
about conserving its remaining coal reserves, you wonder 
just how far off we are from a world of peak coal?

Ondertussen is de bovengrondse steenkool voorraad in China behoorlijk afgenomen. Er wordt reeds gewaarschuwd voor brandstoftekorten gedurende de komende zomermaanden.

 "But output from mines are growing slower than demand. There
is a lag time for supply to respond to demand because of
bottlenecks at the railways, so I do believe we will see a fuel
supply shortage this year."	
 The head of the National Energy Administration has warned
this week that China must be prepared to cope with power
shortfalls during the high energy-consuming summer month as
other agencies cautioned about a fuel supply shortage.
Advertenties

Over paradoxnl

Man, 53 jaar, Nederland.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s