Nicole Foss holistische (integrale) visie over ons financieel economisch systeem

In onderstaande recente video de holistische (integrale) visie van Nicole Foss over ons financieel economisch systeem en het fundamentele belang van grote hoeveelheden aan betaalbare en economisch winbare brandstoffen en grondstoffen van hoogwaardige kwaliteit [voor het in stand houden van ons op schuld gebaseerde en van groei afhankelijk financieel economisch systeem]. Naar mijn idee een aanrader.

Over paradoxnl

Man, 53 jaar, Nederland.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op Nicole Foss holistische (integrale) visie over ons financieel economisch systeem

  1. Hans Verbeek zegt:

    Leuk citaat na 25 min 5 sec.: They really are desperate enough “to suck spilled beer out of the carpet”.

  2. Hans zegt:

    Goede video Paradox, Bedankt !

    (toch knap hoe vrouwen twee uur kunnen praten zonder adem te halen…)

  3. Hans Verbeek zegt:

    Ik vind het een goed en duidelijk verhaal.
    Het is eigenlijk hetzelfde verhaal dat je hiervoor in 4 delen hebt vertaald, Paradox. Ik hoorde Nicole Foss dingen zeggen, waarvan ik dacht: dat heb ik onlangs ergens gelezen. Misschien hier, misschien bij Gail Tverberg.

    Ik kan dit verhaal goed volgen. Maar ik weet dat 99% van de Nederlanders dit verhaal niet kan volgen of niet interessant vindt.
    Ik zal de video op mijn blog herbloggen.

    • paradoxnl zegt:

      Blij dat je het een goed verhaal vind, Hans. Ik vind het ook erg goed. Zeker ook het tweede deel. Ook ik dacht het verhaal goed te kunnen volgen. Alsof het voor een belangrijk deel mijn eigen verhaal zou kunnen zijn. Alleen weet Nicole het m.i. wel erg goed te verwoorden.
      Ik dacht ook aan Gail Tverberg (en anderen).
      Die 99% is ook mijn vermoeden.
      Ben benieuwd hoeveel reacties er op jouw blog gaan verschijnen Hans.
      Die wordt toch flink meer bekeken dan die van mij.

  4. Pingback: Nicole Foss over grenzen aan de groei en de komende financiële crisis | Cassandraclub

Geef een reactie

