VS gooit megabom op IS Afghanistan

Onderstaande is afkomstig van NOS teletekst:

Het Amerikaanse leger heeft de
grootste niet-nucleaire bom die het
heeft,laten vallen op doelen van IS in
de Afghaanse provincie Nangarhar.Het
gaat om de GBU-43,ook wel MOAB genoemd,
die elf ton aan explosieven bevat.

Het is voor het eerst dat de bom wordt
ingezet in een gevechtssituatie,zegt
woordvoerder Stump van het Pentagon.

Volgens Stump is de bom gedropt op een
aantal grotten dicht bij de grens met
Pakistan,die gebruikt zouden worden
door IS-strijders.

Over paradoxnl

Man, 53 jaar, Nederland.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op VS gooit megabom op IS Afghanistan

  1. Spierballen vertoon. Of dit indruk gaat maken in Noord Korea? Waar moet dat heen? Houden we het droog of gaat het bommen en granaten regenen?

  2. Hans zegt:

    In de fabriek waar de megabommen gemaakt worden ging een gejuich op

    • paradoxnl zegt:

      Onlangs luisterde ik naar een podcast waarin een ex militair en een ex cia medewerker aan het woord waren. Volgens hun was de prijs van de Moab veel goedkoper dan velen vermoeden. Als ik me goed herinner was 1 moab bom goedkoper dan 1 kruisraket die in Syrie was afgevuurd. Het verbaasde me enorm. Misschien dat ik het verkeerd begrepen had.
      Maar los van bovengenoemde…het commentaar van je hierboven bevat ook naar mijn idee een wrange werkelijkheid.
      Het militaire complex (wapen industrie) in de VS is een enorme banenmachine en (het klinkt absurd) draagt flink bij aan de Amerikaanse economie.
      Als al die middelen in plaats van aan militaire doelen nu eens voor andere doelen gebruikt zouden kunnen worden zou de wereld er al behoorlijk anders uit kunnen zien. Andere landen zijn dan naar ik aanneem minder geneigd om hun eigen bewapening verder op te voeren.

Geef een reactie

