Chris Martenson: Was gifgas aanval Syrie een valse vlag operatie?

In onderstaande video houdt Chris Martenson er rekening mee dat de recente gifgas aanval in Syrie een zogenaamde valse vlag operatie was, dus dat de aanval door een andere partij werd uitgevoerd (of deels gefaked) om de schuld op een andere partij te schuiven. Het punt waar ik het zeker met Chris eens ben is dat het wel een hele stomme zet van Assad zou zijn om na al de successen die hij recentelijk had bereikt, met een gifgas aanval al het ‘bereikte’ in de waagschaal te zetten. Maar ja, het blijft m.i. speculeren wat er werkelijk gebeurd is, alhoewel één ander wel verdacht (aan de gifgas aanval) is.

Geld en macht
Het vermoeden bestaat bij mij (het is lastig om voor mezelf dat vermoeden ‘weg te rationaliseren’) dat vooral ‘dictators die niet aan de leiband lopen van machtige groeperingen in onder andere de politieke en financiële wereld’ in een groot deel van de media al snel gedemoniseerd worden, zeker in het geval er in het land flink wat fossiele brandstoffen of waardevolle mineralen in de grond zitten.
Ik kan de plank flink misslaan (ergens hoop ik dat ik op dit punt de plank misslaat), maar ik vermoed dat een samenspel van machtige multinationals, machtige financiële instituten en afgezanten in ‘de politiek’ en het militaire complex in combinatie met invloedrijke media ‘achter de schermen’ vooral naar economische en geostrategische belangen kijken [belangen die de macht en ook rijkdom van een relatief kleine groep mensen dient] dan naar de humanitaire belangen van veel mensen in diverse landen.
Dat een relatief kleine groep aan mensen aan de top en in de hoge echelons van allerlei organisaties en corporaties buitensporig profiteren van het gevoerde (internationale) geopolitieke economische beleid.
Al degenen die niet aan de leiband lopen of de belangen van machtige internationaal opererende groeperingen frustreren dienen uit de weg geruimd te worden. Het gaat m.i. vooral om economische en geostrategische belangen welke ten goede komen aan een klein deel van de wereldbevolking en in veel mindere mate om het welzijn van grote groepen mensen.

Als ik allerlei berichtgeving, met name in de niet reguliere media, mag geloven is bijvoorbeeld de situatie voor de mensen in Libië nu veel slechter dan tijdens het bewind van Khadaffi het geval was. Een tijdlang vloeiden er in de media in mijn ogen soms krokodillentranen over de wreedheden van de toenmalige Libische dictator. Maar men hoort m.i. heden ten dage heel weinig over het recente leed onder de (huidige) bevolking van Libië. Bijvoorbeeld dat er momenteel sprake zou zijn van echte slavenhandel aldaar.
Ik ben niet voor dictators, integendeel ik ben er sterk tegen, moet er niets van hebben, maar afgaande op allerlei informatie was Libië ten ten tijde van Khaddafi er (zeker wat betreft de verdeling van de rijkdom) helemaal niet zo slecht aan toe. De Libische bevolking had in vergelijking met menig ander land een hoge levensstandaard. Ik vrees dat wij hier in de westerse wereld steeds meer afglijden naar soort van corporatisme. We zijn heel erg afhankelijk gemaakt van een boel niet duurzame rommel welke vooral ook door grote multinationals geproduceerd worden. Zolang het hier in het westen economisch allemaal nog niet zo slecht gaat kunnen we blijven geloven dat we in een echte democratie leven waarin oog is voor humanitaire belangen van de mensen wereldwijd. Ik vrees dat het democratisch en humanitair gebeuren maar een heel dun vernisje is. In een eindige wereld zal het expansionisme van een naar niet duurzame economische groei strevende samenleving zich al snel tegen de samenleving als geheel keren. Duurzame economische groei lijkt me vooralsnog een illusie.

Over paradoxnl

Man, 53 jaar, Nederland.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Chris Martenson: Was gifgas aanval Syrie een valse vlag operatie?

  1. De gifgasaanval is mogelijkerwijs uitgevoerd door de Russen om Trump te testen. Gewoon uitproberen hoe ver je kunt gaan. Net als kinderen die vervelend willen zijn. Kijken hoe ver je kunt gaan met klieren en etteren. Ze weten nu toe hoever ze mogen gaan. Geen gifgasaanval, geen raketten testen of kernwapens. Voor de rest vindt Trump het best. Hij wil niet de politieagent van de Wereld zijn. America first.

    • paradoxnl zegt:

      Zou kunnen, Raymond.

      Ik vertrouw geen van beide grote partijen (VS en Rusland). Wat er achter de schermen allemaal bekokstooft wordt is voor mij gissen en mogelijk heeft Trump zich laten beïnvloeden door allerlei krachten die het conflict in Syrië gaande willen houden tot Assad het onderspit delft, of als soort van ‘gelegenheidsgebeurtenis’ of wat dan ook.
      Misschien dat zowel Rusland als VS een belang bij de gebeurtenis hadden. Ik vermoed dat wanneer Hillary Clinton president geworden was, er tijdens haar bewind alles aan gedaan zou worden het bewind van Assad te beëindigen. Dat ook onder Trump allerlei krachten willen dat het bewind van Assad beëindigd wordt, terwijl Trump niet echt zit te wachtten om het bewind van Assad te beëindigen, dat zijn prioriteiten ergens anders liggen.

      Afgaande op allerlei beelden gaan diverse commentatoren ervan uit dat het onwaarschijnlijk is dat het zenuwgas sarin gebruikt is en dat hulpverleners in ieder geval niet echt professioneel te werk zijn gegaan. Of misschien is er sarin in onzuivere vorm gebruikt. Ik heb er geen verstand van.

  2. gerard d'Olivat zegt:

    Hier een link naar een van de interessantste analyses die ik over deze ‘false flag’ gelezen heb.
    http://oilprice.com/Geopolitics/International/Attack-On-Syria-US-Has-Returned-To-Business-As-Usual.html
    …….en daarna geldt wie het weet mag het zeggen. Blij dat ik er niet woon en mijn kinderen daar niet opgroeien. Ben benieuwd wat er nog meer uit de hoge hoed van Trump/Kushner te voorschijn komt.
    Want een ding is zeker, de Neocons. Bannon cs zijn ‘out’ en de Goldman Sachs Wallstreet boys nemen het Witte huis stormen der hand in. Wordt vervolgd, zoveel is wel duidelijk.

    • paradoxnl zegt:

      Interessant artikel…een bladwijzer voor gemaakt.

      Alleen al de eerste zin van het artikel is voor mij betekenisvol:

      “U.S. Pres. Donald Trump may, on April 7, 2017, have sacrificed the direction and goals of his Presidency in order to calm domestic critics”.

      En dan het lijstje met “intended” en “unintended” en rest van artikel, interessant.

Geef een reactie

